Ryby – zdrowie z oceanu

Ryby

Każdy, kto kiedykolwiek interesował się tematem zdrowego żywienia, jak również słyszał o tym, że jeśli chce schudnąć, musi spożywać ryby. Dlaczego więc są one tak rekomendowane przez dietetyków, a jednocześnie niektórzy uważają, że nie należy ich spożywać w ogóle?

Dlaczego ryby są uznawane za zdrowe?

Jeżeli ktoś nie lubi smaku ryb, powinien zapoznać się z poniższymi informacjami i jak najszybciej włączyć je do swojej diety, spożywając co najmniej dwa razy w tygodniu. Ryby i przetwory rybne są wręcz bogactwem składników, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Znaleźć w nich można takie składniki jak: potas, sól, magnes, fosfor, żelazo, cynk… długo by wymieniać. No dobrze, ale jak to wszystko wpływa na nasz organizm?

Przede wszystkim ryby bogate są w białko, które powinno być jednym z podstawowych składników naszej diety, a osoby odchudzające się, jak i uprawiające intensywne sporty. Ponadto nie są bardzo kaloryczne, nawet te uchodzące na tłuste, mogą spożywać osoby chcące stracić kilka nadprogramowych kilogramów. Dla przykładu w średnim dorszu zawartych jest jedynie 110 kcal. Dodatkowo warto wspomnieć, że zawarty w rybach, jod wspomaga przemianę materii.Ryba w scałatce

W tym dziale  Co jeść zamiast słodyczy?

Na co wpływ mają ryby i przetwory rybne?

Ryby polecane są w szczególności osobom, które zmagają się z problemami związanymi z ciśnieniem, problemami sercowymi (zaburzenia rytmów komorowych, nieprawidłowe funkcjonowanie mięśnia, osoby po zawale lub w wysokiej grupie ryzyka) czy mają za wysoki cholesterol. Spożywanie ich wpływa także na samopoczucie, bowiem udowodniono, że wpływają one na produkcję serotoniny, która nazywana jest hormonem szczęścia.

Jednak najważniejszym powodem, dla którego warto jeść ryby i przetwory rybne są kwasy omega-3. Ich rola w ludzkim organizmie jest wieloraka, jednak mówiąc w skrócie, są one odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Z tego względu, powinny je jeść osoby starsze, jak również te, które chcą zachować młodość oraz jasność umysłu na długo. Również kobiety w ciąży, pragnące zapewnić prawidłowy rozwój płodu, powinny spożywać je w tym wyjątkowym okresie.

Jak przygotować rybę?

Ryby są bardzo prostym do przygotowania posiłkiem. Na sklepowych pólkach możemy spotkać wiele przetworów rybnych, które idealnie będą nadawały się zarówno na zdrowe śniadania, jak i kolacje.

Na obiad natomiast sprawdzi się np. łosoś z piekarnika, którego wystarczy posolić, dodać pieprzu, a na wierzch plasterki cytryny. Jeżeli natomiast rybę mają jeść dzieci, można je panierować i podsmażyć – będą równie smaczne, ale za to jeszcze zdrowsze. Ryby warto również grillować – wystarczy kilka kropel cytryny, zawinąć w sreberko i grillować kilka minut. Będą świetnym dodatkiem do warzyw, a razem stworzą zdrową przekąskę.

W tym dziale  Chuda i bardzo zdrowa szynka

Jak widać ryby mają liczne zalety, z tego względu powinny być składnikiem każdej diety, niezależnie od wieku czy stanu zdrowia.


obliczenia-bmi.pl