Co jeść zamiast słodyczy?

 

Powstrzymanie się od słodyczy może być dla niektórych nie lada wyzwaniem. Na szczęście coraz więcej z nas decyduje się na odstawienie prostych cukrów na rzecz czegoś mniej kalorycznego oraz zdrowszego. Sposobów na to, by nie jeść słodyczy jest bardzo dużo – oto kilka z nich.

Czy owoce mogą zastąpić słodycze?

Oczywiście najbardziej naturalnym wyborem w walce z niejedzeniem słodyczy są owoce. Ich słodki smak sprawia, że są one najlepszym zamiennikiem przetworzonej żywności. Na szczęście gama smakowa w tym temacie jest naprawdę imponująca i warto jest znaleźć swoje ulubione smaki, szczególnie latem.

 

Wiele rodzajów owoców jest szczególnie słodkich i nie jest konieczne ich dosładzanie czy to poprzez cukry czy inne słodziki. Wystarczy taki owoc zmiksować i połączyć np. z kaszą jaglaną lub ryżem. W ten sposób otrzymuje się nie tylko niezwykle pożywne danie, ale przede wszystkim można takimi przekąskami zastąpić śniadanie czy posiłek między głównymi daniami.

 

Ponadto owoce mają tą zaletę, że można je spożywać w niemal każdej postaci: na surowo, rozgotowane, jako polewa, koktajl, sok czy smoothie. Warto jednak pamiętać, że gdy nie są poddawane obróbce termicznej należy je bardzo dokładnie umyć przed spożyciem.

W tym dziale  Chuda i bardzo zdrowa szynka

 

Jak wykonać samodzielnie zdrowy deser na słodko?

Największym problemem w powstrzymywaniu się przed jedzeniem słodyczy jest to, że są one szczególne dobre. Wiele produktów jest wykonywana w taki sposób, by chciało jeść się ich więcej. Na szczęście możliwe jest wykonywane niektórych słodyczy samodzielnie. Podstawą takich dań na pewno będą wcześniej wspomniane owoce. Warto jednak niekiedy pozwolić sobie na szaleństwo i zaufać dość nietypowym przepisom, których coraz więcej jest w książkach kucharskich czy w internecie. Nie brakuje przepisów, które chociaż są deserami, oparte są na takich składnikach jak kasza jaglana, gryczana, czerwona fasolka czy awokado. Wszystko jest kwestią idealnego zbilansowania poszczególnych składników, dzięki którym możliwe jest osiągnięcie deserów, które do złudzenia przypominają te, które można kupić w najlepszych cukierniach. Szczególną uwagę warto zwrócić na żywność bio, która ma więcej wartości odżywczych niż ich tańsze odpowiedniki, a przy tym smakują zdecydowanie lepiej. Są też przede wszystkim zdrowsze, gdyż nie przyśpiesza się ich wzrostu szkodliwą chemią.

Czym zastąpić zwykły cukier?

Słodycze to niestety nie tylko słodycze, ale szereg substancji słodzących, które używamy każdego dnia – do kawy, herbaty, wypieków czy deserów. Na szczęście na sklepowych półkach pojawiają się produkty, które bardzo dobrze zastępują te, które do najzdrowszych niestety nie należą.

W tym dziale  Ryby - zdrowie z oceanu

 

Z pewnością podstawą słodzenia podczas próby całkowitego odstawienia słodyczy będzie ksylitol czyli naturalny cukier brzozowy. Jest on szczególnie polecany osobom, które muszą szczególnie uważać na poziom cukru we krwi, ponieważ robi on to bardzo wolno. Ponadto posiada aż 14-ktotnie niższy indeks glikemiczny niż zwykły cukier. Następną jego niezwykłą zaletą jest to, iż jest on bardziej słodki niż cukier, chociaż wygląda niemal tak samo.

Oczywiście użyteczny stanie się również miód, o którego słodkości nie trzeba nikogo przekonywać. Warto jednak decydować się na takie miody, które pochodzą od prywatnych hodowców pszczół, ponieważ ma się większą pewność, że są to produkty zdrowe i ekologiczne.

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

obliczenia-bmi.pl